Újra magyar kézben a Sziget – megvan a 2026-os dátum is
Ismét magyar tulajdonba került Európa egyik legnagyobb fesztiválja, a Sziget. A rendezvényt az eddigi menedzsmenttel és szervezői csapattal, az alapító Gerendai Károly stratégiai vezetésével szervezik tovább.
A hotelnews.hu korábban is foglalkozott azzal, hogy a Sziget esetleges elmaradása komoly veszteséget jelentene a magyar turizmus számára, hiszen a fesztivál évről évre több tízezer külföldi vendéget vonz Budapestre, jelentősen növelve a szállodák, éttermek és szolgáltatók nyári forgalmát. A mostani fejlemény így nemcsak a fesztivál, hanem a budapesti turizmus szempontjából is kiemelten kedvező hír.
A hírt a Sziget Zrt. sajtóközleményben jelentette be, amelyben részletesen ismertették a tulajdonosváltás és az új stratégiai irány főbb elemeit.
A fesztivál visszavásárlásával a cél, hogy a Sziget ismét független, egyedi karakterű, a korábbi értékeit hangsúlyosan képviselő eseményként erősítse nemzetközi pozícióját. A jövő évi Szigetet 2026. augusztus 11–15. között rendezik meg.
Tulajdonosváltás: újra magyar irányítás alatt a Sziget
A tulajdonosváltásra azt követően kerülhetett sor, hogy a fővárosi frakciók pozitív állásfoglalásukkal elhárították a hosszú távú területbérleti megállapodás akadályait. Ennek eredményeként a londoni székhelyű Superstruct Entertainmenttől Gerendai Károly veszi át a fesztivált működtető Sziget Zrt.-t.
Gerendai elmondta: a tulajdonosi szerkezet a következő hetekben alakul ki, mivel a menedzsment mellett a nagyobb alvállalkozókkal és partnerekkel is tárgyalnak a közös finanszírozásról. Elsőként a Budapest Park csatlakozik szakmai befektetőként.
„A Parkkal szoros szakmai együttműködésre számítunk, közös értékrend mentén” – tette hozzá Gerendai.
Új lendület és szakmai összefogás
Kádár Tamás, a Sziget Zrt. vezérigazgatója szerint Gerendai visszatérése új lendületet ad a fesztiválnak:
„A Sziget továbbra is Európa egyik legjelentősebb fesztiválja maradhat, megőrizve értékeit és különleges vonzerejét. Karcsi visszatérése, valamint az általa életre hívni kívánt szakmai összefogás új perspektívákat nyithat” – fogalmazott Kádár.
Pálffy András, a Budapest Park alapítója hozzátette:
„A Sziget és a Park együttműködése értékközösség. Mindkét márka megőrzi autonómiáját, de kihasználjuk azokat a szinergiákat, amelyekkel a magyar fesztiválpiacot stabilabbá és jövőállóbbá tehetjük.”
A Sziget jövője: egyedi értékek, szélesebb közönség
Gerendai szerint a hosszú távú siker kulcsa a Sziget egyediségének és kulturális értékeinek hangsúlyosabb megjelenítése, valamint Budapest és a fesztivál kapcsolatának erősítése.
„Nem szeretném, ha a Sziget egy korosztályhoz kötődne. Továbbra is a fiatalok a fő célcsoport, de fontos, hogy a régi látogatók is magukénak érezzék a fesztivált” – mondta az alapító.
A cél, hogy a Sziget ismét független, egyedi karakterű, a korábbi értékeit hangsúlyosan képviselő eseményként erősítse nemzetközi pozícióját.
A szervezők megerősítették: a 2026-os Sziget Fesztivál időpontja augusztus 11–15. A jegyértékesítés napokon belül elindul egy 48 órás, kedvezményes elővételes akcióval.

